Taito Keski-Pohjanmaa ry

Taito Keski-Pohjanmaa ry on vuonna 1969 perustettu valtakunnalliseen Taitojärjestöön kuuluva yhdistys, jonka tehtävänä on keskipohjalaisen käsityön edistäminen kulttuurina ja elinkeinona.

Taitoliitto akkreditoitiin syksyllä 2020 Unescon aineettoman kulttuuriperinnön suojelua koskevan yleissopimuksen asiantuntijaorganisaatioksi. Ilo on olla mukana tässä liitossa! Yhdistyksemme toiminnan pohjana on suomalainen käsityö- ja kulttuuriperinne ja työssä korostuu aikaa kestävä muotoiluosaaminen.

Arvopohjamme:

Luovuus on itsensä toteuttamista, hyvinvointia ja joustavaa toimintaa.
Taito on jatkuvaa oppimista ja se kasvaa tekemällä.
Rohkeus on uskallusta kokeilla ja epäonnistua.
Yrittäjyys on vastuunkantoa käsityöalan yrittäjyydestä ja työllisyydestä.
Vastuullisuus on kestävää kehitystä ja huolehtimista tulevista sukupolvista sekä yhdenvertaisuudesta.

Palvelut

Taito Keski-Pohjanmaa ry:n keskeisiä palveluja ovat käsityökurssit ja työpajat, käsityöalan koulutus, taiteen perusopetuksen käsityökoulu, kuntouttava työtoiminta, TYHY-toiminta, käsityömateriaalien ja -tuotteiden myynti, käsityöyrittäjyyden tukeminen, tapahtumat, näyttelyt ja kulttuurimatkailupalvelut. Yhdistyksen toiminta on kaikille avointa.

Toimintaamme tukevat Kokkolan kaupunki, Kalajoen kaupunki ja Sievin kunta sekä lisäksi:

Yhteystiedot Taito Keski-Pohjanmaa